Skrivlusten
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Diskussionsforum om stort som smått
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vågar man lita på hunddagis?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 2540
Poäng : 6938
Registreringsdatum : 12-12-14

Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Emptylör 27 apr 2019, 18:07

När jag läser det här hoppar tvivel fram i huvudet på mig. Vilka hunddagis och hundpensionat kan man lita på, vilka kan man inte lita på?

Det verkar hända mycket bakom stängda dörrar på hunddagis. En vän med erfarenhet från andra hunddagis har valt att delge nödvändig information här nedan av den simpla anledning att detta måste få ett stopp.

-Hundarna rök ihop och det var ingen som tyckte att man behövde sära på hundarna som bråkade

-Personalen stod bara och skrattade när en grand danois tog upp en chihuahua i munnen och ruskade runt

-De tejpade hundarnas nosar med silvertejp för att slippa skällande hundar

-Hundar satt vid grindarna och hyperventilerade för att de var i en så stressig miljö

-Chefen för hunddagiset förbjöd mig att ta med min egna hund medan hon och de andra i personalen fick ha med sina

-Hundar som inte får släppas lösa för hundägarna släpptes ändå

-Jag fick inte berätta för hundägarna om hunden varit i bråk och fart illa under dagen, det skulle chefen göra själv. Vilket hon aldrig gjorde för det skulle se dåligt ut för dagiset

Hela texten kan läsas i länken nedanför

https://enveckapahunddagis.wordpress.com/2015/04/17/en-vecka-pa-hunddagis-sedan-fick-jag-nog/
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skrivlusten.net
sunflower

sunflower


Antal inlägg : 70
Poäng : 92
Registreringsdatum : 19-04-01

Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Emptysön 28 apr 2019, 08:14

Det var obehaglig läsning!
jag tror att hunddagis kan fungera i mindre skala och vet ett som jag har lite insyn i. De har inte fler än 10 hundar inskrivna! De går långa promenader varje dag och det ser ut på utsidan att fungera. Men inte tror jag det är en drömtillvaro för hundarna.
Det liknar förskola för barn och jag skulle under alla mina år som pedagog säga att det är överförbart på vissa dagis där jag arbetat.
Jag vet inte vad som är bäst för våra vänner hunden. Att få ta med hunden till arbetet, en bra dagmatte, eller hunddagis? Man vet ju aldrig vad som sker bakom stängda dörrar.
jag gillar inte bryska hundskötare. det behövs inte.
Man vill ju tro att det är människor som brinner för djur som startar hunddagis? Men som sagt när man ser en del privata hem för gamla så ser man bara dollartecken i huvudet på ägarna, så kanske är det samma sak med hunddagis. Mvh/Sunflower flower
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 2540
Poäng : 6938
Registreringsdatum : 12-12-14

Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Emptysön 28 apr 2019, 13:07

Jag hade en väninna som jobbade på ett hunddagis/hundpensionat i Västsverige för några år sen. Där brast det både i hygien, behandling av djuren och annat i verksamheten. Idag finns det tack och lov inte kvar, men som synes finns det många oseriösa hunddagis kvar. För knappt ett år sen var det ett hunddagis/pensionat i Skåne som var i blåsväder i media. Även i det fallet kom det fram missförhållanden och felaktig behandling av hundarna när f.d dagispersonal slutat och berättade om vad de sett och upplevt bakom stängda dörrar.

Jag vet faktiskt inte om jag vågar placera en framtida hund på hunddagis eller pensionat. Faktiskt inte. Mina hundar var som mina barn och man vill ju inte se att ens barn far illa
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skrivlusten.net
gunnar_48




Antal inlägg : 33
Poäng : 49
Registreringsdatum : 19-03-29

Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Emptyfre 03 maj 2019, 10:12

Jag tro det gäller att man kollar noga och hör med andra hur de känner för att ha sin hund på stället. Det finns många sorter jag vet ett här i närheten som är mycket bra. Alla lovordar det stället de promenerar med hundarna någon timma var dag sedan är de i olika små grupper i stora rasthagar. 

Där skulle jag våga lämna min om jag hade haft hund...

//Gunnar
Till överst på sidan Gå ner
Andreas

Andreas


Antal inlägg : 2623
Poäng : 5884
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 55
Ort : Skåne Län

Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Emptylör 04 maj 2019, 23:05

Det finns självklart skräckexempel på hunddagis och hundpensionat där allt ser bra ut på utsidan men innanför stängda dörrar så råder det hemska förhållanden. Jag skulle göra en ordentlig research först innan jag lämnade in min hund på hunddagis, eller katter och hunden på pensionat. Man kan aldrig vara för noggrann!
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Sponsored content





Vågar man lita på hunddagis?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vågar man lita på hunddagis?    Vågar man lita på hunddagis?  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vågar man lita på hunddagis?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Hundar-
Hoppa till: