Skrivlusten
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Diskussionsforum om stort som smått
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Kan änglar kramas?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Andreas

Andreas


Antal inlägg : 2623
Poäng : 5884
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 55
Ort : Skåne Län

Kan änglar kramas?  Empty
InläggRubrik: Kan änglar kramas?    Kan änglar kramas?  Emptylör 04 maj 2019, 23:24

Vill berätta om en sak som hände mig för ett tag sedan. Jag drömde en fruktansvärd mardröm. Minns inte drömmen i detalj, men det var en stor hemsk man med ett vidrigt fult ansikte, som jagade mig i drömmen med en stor kniv och ville döda mig. Han riktigt utstrålade ondska och törst efter blod. Jag sprang för mitt liv genom snårig skog och jag såg ingen utväg att komma undan. 

Jag vaknade upp alldeles kallsvettig och hjärtat slog som en stånghammare i bröstet. Mardrömmen var så hemskt verklig att jag reste mig upp ur sängen för att se efter om den vidriga gestalten fanns kvar någonstans där ute i vårt mörka sovrum. Men givetvis inte. Allt var bara en dröm. Jag lade mig till rätta igen, kurade ihop mig under täcker och stirrade på klockradions illröda siffror som då visade 2.11. Minuterna gick men jag kunde inte somna om. Då plötsligt händer det. Jag får en oidentifierbar närvaro av någon som står vid min sida av sängen. Närvaron utstrålar en sådan värme och kärlek att det nästan är svårt att ta in. Sedan känns det som att denne lägger armarna runt mig, som i en osynlig kram och det dröjer inte många minuter förrän jag frifullt somnar om och sover till väckarklockan ringer. Och då vill jag nästan inte vakna ur den fridfulla sömnen jag fick uppleva efter denna närvaros lugnande kram. 

Jag vet fortfarande inte vilken närvaro det var. Kanske var det min skyddsängel, vad vet jag. Det var dock en upplevelse som präntat in sig i mitt minne och som jag minns med värme och ödmjuk tacksamhet. 

Någon mer som haft liknande upplevelser?
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
sunflower

sunflower


Antal inlägg : 70
Poäng : 92
Registreringsdatum : 19-04-01

Kan änglar kramas?  Empty
InläggRubrik: Sv: Kan änglar kramas?    Kan änglar kramas?  Emptysön 05 maj 2019, 13:44

Det var en härlig kram!
Önskar jag fått uppleva det, men upplever det liksom i själen ibland, att oro stillas och det går en varm flod genom kroppen. Nu några dagar har det ringt på dörren kl 3. men det finns ingen där. Någon som vill något? Jag tar det som en hälsning i alla fall!
Det var vackert Andreas, klart änglar kan kramas för att ge tröst, det tror jag...Mvh/Sunflower. flower
Till överst på sidan Gå ner
Kiwi

Kiwi


Antal inlägg : 9
Poäng : 15
Registreringsdatum : 18-08-01

Kan änglar kramas?  Empty
InläggRubrik: Sv: Kan änglar kramas?    Kan änglar kramas?  Emptysön 05 maj 2019, 18:34

Det har jag aldrig upplevt men jag tror att änglar finns och jag tror att dom finns bland oss hela tiden för att ge oss tröst, styrka, hopp, kärlek, framtidstro etc
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 2540
Poäng : 6938
Registreringsdatum : 12-12-14

Kan änglar kramas?  Empty
InläggRubrik: Sv: Kan änglar kramas?    Kan änglar kramas?  Emptysön 05 maj 2019, 18:51

Ja det tror jag att änglar kan göra, på sitt vis. Jag har under åren, ända sen jag var barn, haft övernaturliga upplevelser. Bland annat att nära och kära kommit tillbaka och gett tröst i svåra stunder. En känsla av deras närvaro, en välbekant doft, en lätt smekning över kinden, en uppmuntrande klapp på axeln bland annat. Så varför skulle inte då änglar kunna ge en känsla av fysisk kontakt tänker jag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skrivlusten.net
Sponsored content





Kan änglar kramas?  Empty
InläggRubrik: Sv: Kan änglar kramas?    Kan änglar kramas?  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Kan änglar kramas?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allt mellan himmel och jord-
Hoppa till: