Skrivlusten
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Diskussionsforum om stort som smått
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Lämnad i varm bil

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Andreas

Andreas


Antal inlägg : 2623
Poäng : 5884
Registreringsdatum : 12-12-15
Ålder : 56
Ort : Skåne Län

Lämnad i varm bil  Empty
InläggRubrik: Lämnad i varm bil    Lämnad i varm bil  Emptysön 05 maj 2019, 00:03




Snart kommer värmen och med värmen kommer tiden då barn och hundar lämnas ensamma i bilar. Det händer tyvärr hela tiden. Varje år. Sommar efter sommar. Folk verkar inte ta problemet på allvar. Och sagt på ren svenska: Det är rent ut sagt för jävligt! Den här filmen visar hur varmt det blir i en stillastående bil, mitt i sommarvärmen. På bara några minuter. Experimentet utfördes av en människa. Människor kan svettas. Det kan inte hundar!
Till överst på sidan Gå ner
http://smadjursbloggen.wordpress.com/
Kiwi

Kiwi


Antal inlägg : 9
Poäng : 15
Registreringsdatum : 18-08-01

Lämnad i varm bil  Empty
InläggRubrik: Sv: Lämnad i varm bil    Lämnad i varm bil  Emptysön 05 maj 2019, 18:29

Hur sjukt är det att folk aldrig lär sig?

Lämnad i varm bil  Temper10
Till överst på sidan Gå ner
sunflower

sunflower


Antal inlägg : 70
Poäng : 92
Registreringsdatum : 19-04-01

Lämnad i varm bil  Empty
InläggRubrik: Sv: Lämnad i varm bil    Lämnad i varm bil  Emptyons 08 maj 2019, 08:55

Lika varje år, små barn glöms i bilar och hundar dör varje år. Man blir galen på allt som sker.
Vi var med och bröt upp en bil där en Golden låg.
Ett annat par hade ringt polis som såg väldigt krasst på situationen. Så kom en lastbilskille och med ett instrument  och öppnade bilen. Men polisen var mer ute efter skador på bilen?
Mamman och dottern shoppade kläder, de blev polisanmälda, men såg väldigt frågande ut , han hade ju vatten.
Man känner sig maktlös.Detta var på en stor kundparkering. Damen i 50 årsåldern, dottern i 25 årsåldern. Hunden klarade sig, men det var inte deras förtjänst.
Jag avskyr att gå in på större parkeringar, då risken är stor att man måste agera.
Har väl gjort det nu ca 5 gånger. Jag får ångest av detta på sommaren...Mvh/Sunflower flower
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 2540
Poäng : 6938
Registreringsdatum : 12-12-14

Lämnad i varm bil  Empty
InläggRubrik: Sv: Lämnad i varm bil    Lämnad i varm bil  Emptytor 09 maj 2019, 18:51

Jag förstår helt ärligt inte varför man måste släpa med sig hunden till affären, köpcentrumen osv och lämna dem ensamma i varma bilar. Så som det påpekas varje år med farorna av att lämna hundar och även barn och andra husdjur, i varma bilar, så verkar folk inte kunna ta in informationen. Eller så vill de helt enkelt inte. Hundar kan dessutom inte svettas som människor vilket gör att de överhettas snabbt. 

När jag hade hundar och var ute på långresor med hundarna med ibland i bilen, så inte stannade man och handlade på vägen hem. Kalla bilar under vinterhalvåret innebär också en fara för djur. Man körde de timmarna det tog att köra hem, lämnade hundarna i tryggheten hemma och sen åkte iväg till affären. Det är inte så svårt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skrivlusten.net
Sponsored content





Lämnad i varm bil  Empty
InläggRubrik: Sv: Lämnad i varm bil    Lämnad i varm bil  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Lämnad i varm bil
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Polisen om hundar i varm bil

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Hundar-
Hoppa till: