Skrivlusten
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Diskussionsforum om stort som smått
 
HemPortalLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Upp och ner

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
gunnar_48




Antal inlägg : 33
Poäng : 49
Registreringsdatum : 19-03-29

Upp och ner Empty
InläggRubrik: Upp och ner   Upp och ner Emptyons 15 maj 2019, 10:26

Hej mina kära vänner, jag har inte varit här på ett tag för just nu är livet lite upp och ner... det är mycket som händer och ja... jag har inte haft ro att skriva... dock har jag tänkt på er. Jag mår bra är väl bäst jag säger men det är mycket som händer ändå och det gäller att få allt på plats. Det blir nog snart ordning på allt så jag kan koppla av. 

Ha läst trådarna och är verkligen glad vi är igång här igen... Ska nu iväg till kommunen sen får vi se till att allt faller på plats. 

Ha det gott jag är snart tillbaka 

//Gunnar
Till överst på sidan Gå ner
sunflower

sunflower


Antal inlägg : 70
Poäng : 92
Registreringsdatum : 19-04-01

Upp och ner Empty
InläggRubrik: Sv: Upp och ner   Upp och ner Emptytor 16 maj 2019, 09:31

Ja livet är upp och ner för det mesta Gunnar!
Livet är som en påse-Gott och blandat- surt, salt, sött, mjukt, hårt och färgglatt!
Red ut dina saker du har att ta hand om, du vet ju att vi finns här.
Just nu är min oro stor för Ella, det går också upp och ner. Tänker på att hon dragit mig fram 12 år av sina 13 år. Vad jag kunnat gjort är att ge henne ett gott liv, bra mat, veterinärvård, motion efter hennes behov, kärlek, ans och skötsel, vänskap och trygghet. När man lever så nära växer man ihop.
Men avskedets stund ligger nära och oundvikligt, när man är äldre blir det så stort pga att världen krymper.
Hon ligger här och tittar på mig. Efter tre dygn av diarréer, så fick jag stopp på dom med risavkok, fisk och idag lite av fodret , nu är det två dygn som magen inte har reagerat, så hoppas det visar sig normalt!
Hon är sista hunden, sista barnet som lämnar hemmet. Det känns!
Fick en fin vers av en annan som förlorat sin hund och man.
När det för dig mot afton lider
skall det bli ljust på din stig.
När över gränsen din ande skrider
väntar Guds Änglar på dig.

Idag kommer Zigge och Dollan en stund , det blir en söt godis ur påsen med -Gott och blandat-.
Gunnar vi tänker på dina bestyr! Vi hörs snart igen.
Lite vardagstankar från Sunflower! flower
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 2540
Poäng : 6938
Registreringsdatum : 12-12-14

Upp och ner Empty
InläggRubrik: Sv: Upp och ner   Upp och ner Emptytor 23 maj 2019, 19:20

Ja livet går nog upp och ner för oss alla. Så även här. Blev arbetslös vid årsskiftet och har nu ett annat s.k. jobb, fast egentligen är det en arbetsmarknadspolitisk åtgärd jag blivit placerad på för att som det heter: Få hjälp att fortare komma tillbaka ut på arbetsmarknaden igen. Vet inte om den hjälper så mycket men får väl se vad som händer. Söker jobb kontinuerligt och jobbar på att lösa min situation och tar det tar på ens energi. Vissa kvällar jag kommer hem från jobbet så är jag så trött att jag somnar efter att ha tagit en välbehövlig dusch. Därför har jag inte heller varit så aktiv här på mitt forum, men jag har inte glömt bort det eller er mina vänner. 

Du är alltid välkommen tillbaka Gunnar när bitarna fallit på plats. 

Och till dig Sunflower, mina tankar är med dig och Ella. Jag vet hur det är är att förlora en fyrbent familjemedlem. Jag vet hur fruktansvärt ont det gör. Ta vara på dagarna med vovven som om varje dag vore den sista. För man vet aldrig när de kommit upp i åren. Min mammas hund blev 11 år som du kanske läste på Fb. Hon var fullt frisk men föll knall och fall. Mamma och hennes sambo hittade henne död i soffan på morgonen när de skulle kliva upp Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skrivlusten.net
Sponsored content





Upp och ner Empty
InläggRubrik: Sv: Upp och ner   Upp och ner Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Upp och ner
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skrivlusten :: Allt mellan himmel och jord-
Hoppa till: