| Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Andreas
Antal inlägg : 2623 Poäng : 5884 Registreringsdatum : 12-12-15 Ålder : 56 Ort : Skåne Län
| Rubrik: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna tor 11 apr 2019, 15:00 | |
| En facebook-vän lade en gång ut en text om just detta. Jag tar mig friheten att låna den hit.
"För mig är det lika obegripligt att invandrare röstar på SD som om att de vilda djuren i skogen skulle ansluta sig till jägarna"
Det ligger en hel del i detta citat tycker jag. Några tankar om detta? | |
|
| |
Kevin
Antal inlägg : 334 Poäng : 590 Registreringsdatum : 13-12-24 Ålder : 46 Ort : Malmö
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna tor 11 apr 2019, 19:24 | |
| Jag håller med dig! Låt oss hypotetiskt tänka att SD haft makt under de senaste 20 åren i Sverige. Få av de invandrare som rösta SD hade då kommit innanför Sveriges gränser. Det finns ett bra talesätt för fenomenet ifråga: Att bita sig själv i svansen! | |
|
| |
sunflower
Antal inlägg : 70 Poäng : 92 Registreringsdatum : 19-04-01
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna fre 12 apr 2019, 06:43 | |
| Ett märkligt fenomen? Är det att andra utifrån inte ska få samma rättigheter som dom själva? Men jag läste om barn från forna Jugoslavien som inte kan gå i skolan på samma tider. De tar med sig fiendskapen hit? Men jag minns ett gäng invandrarkillar vid förra valet som hoppade omkring vid ett valställe och tjoade-klart vi röstar på SD, vi är ju i Sverige.- Kan det vara så enkelt? Hur som helst så mår jag illa av att vårt land lånar ut sig igen till dessa makter. För makter är vad det är! Ser man gamla filmer från ett Tyskland som var helt förgiftat ser man rent vansinne. Men felet är att människan aldrig lär sig av det som hänt.Även L börjar vackla om samarbete med SD. Är de blinda eller helt likgiltiga för vår historia? Man skäms och skräms...Mvh/Sunflower. | |
|
| |
Admin Admin
Antal inlägg : 2540 Poäng : 6938 Registreringsdatum : 12-12-14
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna fre 12 apr 2019, 18:28 | |
| Ett fenomen som jag heller inte riktigt förstått faktiskt. Det är skrämmande att SD fått så många väljare med sig som de faktiskt har fått. Fruktansvärt att så många människor känner behovet av en syndabock. För det är just vad det är, ett syndabocksfenomen. Vi har sett det förr i historien, vi ser det nu, både här och var i världen att extremhögern är på frammarsch. Så håller med Sunflower, folket lär sig aldrig. Och det är tragiskt. Riktigt tragiskt. Och skrämmande! | |
|
| |
sunflower
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna fre 12 apr 2019, 18:41 | |
| Efter 1a världskriget sade man-aldrig mer- Miljoner människor dog då. Men likväl kom ett 2dra världskrig. Det är något i människans natur som är oförbätterligt. Det gäller miljö, natur, krig, våld osv. Hon utvecklas inte på dessa områden. Vad hjälper det människan om hon kan landa på månen om vi inte kan rädda vår jord? Det är skrämmande, vi struntar i våra barnbarns framtid, öser gifter i havet som förgiftar allt.- Det som inte syns, finns inte- är människans filosofi. Vad jag ser är att hatet växer, mobbing och kränkande behandling av andra. Min mormor sade alltid- som de gamla sjunga, kvittra de unga- det stämmer. Ingen trodde att kristallnatten var möjlig, det var början på hatets epidemi, vi är ruskigt nära nu igen....mvh/Sunflower. | |
|
| |
gunnar_48
Antal inlägg : 33 Poäng : 49 Registreringsdatum : 19-03-29
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna fre 12 apr 2019, 22:14 | |
| Det är en mycket komplex fråga varför invandrare röstar på SD. Jag har varit i närheten av det synsättet tidigare och haft samtal om det. Min reflektion är bara baserad på det mina elever uttryckte i frågan. Det var under Balkankriget då vi fick en våg av flyende som behövde skydd och hjälp. De etablerade tyckte då inte att de nya flyktingarna anpassade sig fort nog och att de in försörjde sig själva fort nog. Det är en en märklig syn de som kom hade varit utsatta för krigsbrott och behövde tid att samla sig och familjen för att om möjligt kunna fungera ihop någorlunda.
Det kändes som de som fanns i landet redan som kommit tidigare tyckte att de hade fått jobb och de försörjde sig och blev arga på de nyanlända för att de inte fort nog tog sig ut på arbetsmarknaden. Det handlade inte om bidragen utan om att de inte ville kännas vid de nya för de kom från ställen där de som var arbetskraftsinvandrare var ifrån, de ville de skulle visa att de kunde klara sig själva. Detta utan att tänka på att de som kom nya hade kommit för de flydde från krig och terror inte för att de ville söka jobb i annat land. Det är en stor skillnad men svår att ta in för de som är etablerade därför kan det finnas en avoghet som leder till att invandrare röstar på SD.
Detta är personliga tankar ingen fakta så ta det som sådant.
//Gunnar | |
|
| |
sunflower
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna lör 13 apr 2019, 06:56 | |
| Bra tankar Gunnar! Det ligger sanning i det. Muslimer har svårare för västerländska seder och bruk. Man kan på ett sätt förstå att de håller hårt i sina traditioner och klädsel, det är det innersta på löken. Men deras syn på oss andra som otrogna i vårt land instämmer jag inte alls med. Jag tror på alla människors lika värde. Man, kvinna och barn, som det står i Bibeln- då ska det inte vara skillnad på -man kvinna, skylt eller fri-. Ingen är för mer. Sådant opponerar jag mig emot vare sig det är Jehovas Vittne eller muslimer. Jag ser inte Kristna som mer värda än muslimer heller. Det skulle gå att samsas alla med respekt och tolerans om man bara insåg att ingen är för mer än någon annan människa. En jord, ett folk. Mina traditioner är mina, deras traditioner deras. SD tror att vi bara är ett folk som slåss för samma traditioner, så är det ju inte. Jämför Skåne och Norrland, vi har alla lite egna sätt att fira på. Sds rötter är nazistiska det vet alla. men inga missnöjesparti ser till hela folket. De gör skillnad -vi och dom sämre- det gillar inte jag. Mvh/Sunflower | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna | |
| |
|
| |
| Invandrare som röstar på Sverigedemokraterna | |
|