Hoppets låga får glöd av den dikten!
Oj vad den tröstat mig vid alla avsked. Nu går min trötta Electra alias Ella vid min sida. Vi går så sakta så det känns som vi står stilla, men ändå är det dagens höjdpunkt för henne. Hjärnan är klar , ögonen grumliga av starr, nosen grå.Hon blir 13 år nästa vecka.
Hon har varit min livlina och dragit mig framåt med sitt glada -heja på matte-, hon känner då jag är dålig och hjärnan spökar, då sitter hon där bredvid och tittar på mig. -Lilla sjuksköterskan-. Så där utgivande som bara hundar är.
Minns då hon kom till oss 10 månader gammal, hon sprang till vår dörr utan att veta rätt dörr. Som om hon redan visste var hon skulle. Hennes hälsa var dålig, det tog lång tid att få henne pigg.4 resor hade hon gjort, bytt hem.
Inget vet man om vad hon gått igenom heller!
Hon har alltid gått lös, förstår vart man pekar, hon hämtar husse då hon känner att jag är dålig. Klockan kan hon på minuten(därav problem med alla omställningar av klockan)Hon har sina speciella favoriter bland barn och barnbarn, man undrar varför vissa får mer kärlek av henne. Bla en väninna som nyss blev änka.Då sitter hon tätt och att beröra hennes mjuka päls gör att tårarna får rinna fritt. Att min vän har en liten godis med gör sitt till.
Jag vet att tiden är kort för oss, men evigheten lång. Då ska vi aldrig skiljas mer, oavsett!
Varför jag skriver oavsett är att hur det än blir så är vi tillsammans. Antingen i rymdens tomhet eller i ett landskap som i -Regnbågsbron-där vi är föralltid förenade.
Vad vet man? Kanske är Lucky där vid brofästet och meddelar Ella att alla skogens pinnar är hennes, så gjorde hon ju här kära Lucky.
Mina små katter sover i solen på förstubron vid min lilla stuga på andra sidan regnbågsbron, hoppets låga får värma och forma drömmen om Regnbågsbron....Mvh/Sunflower.