Ja så var skärtorsdagen här med strålande sol och tvåsiffriga +grader på dagen.
Men oj så torrt det är i markerna. Inte en droppe regn på snart fyra veckor här i Norrköping.
Men det är en årstid för hopp och tillväxt. Blommorna slår ut och trädens knoppar är färdiga att brista.
Som i Karin Boyes dikt-visst gör det ont då knoppar brista, varför skulle våren annars tveka-.
Men våren kan också kännas påträngande för de som förlorat sina kära. Den står där och lyser i alla sina starka färger så det gör ont i själen.
Påsken är en helg som fylls av färger, mat och godis, en del får träffa nära och kära.
Andra sitter ensamma och längtar.
För mig är påsken en tid av eftertänksamhet och ett försök att ge en liten hälsning till kära och vänner. Ett kort, ett telefonsamtal, eller ett mail.
Påskens budskap för mig är ett segertecken där kärleken triumferar över döden och mörkret.
När man ser allt som händer i vår värld är det lätt att misströsta. Men man får hålla kvar i hoppet att kärleken har segrat en gång för oss alla.
Nu skickar jag varma Påskhälsningar till er och önskar er en fin vårhelg med värme, sol och glädje....Mvh/ Sunflower